Najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje Okulo?
Okulo jest projektem społecznym, co oznacza, że wszystkie jego osiągnięcia udostępniane są darmowo wszystkim jego uczestnikom. Potrzeby są jednak ogromne, gdyż każde dziecko potrzebuje własnych gier i treningów – projekt musi ciągle się rozwijać.
Koszt przystąpienia do projektu Okulo wyznaczony został na 4000 zł. Kwota ta zapewnia:
- Licencję na oprogramowanie Okulo
- Prawo do darmowych aktualizacji oprogramowania i korzystania z gier zamówionych przez innych uczestników projektu
- 1 grę przygotowaną specjalnie dla dziecka przystępującego do projektu (tematyka i mechanika gry zostanie ustalona z rodzicami, terapeutami, nauczycielami)
Wymagania sprzętowe Okulo mogą pociągnąć za sobą dodatkowe koszty. Poniżej lista przykładowych komponentów, które mogą okazać się niezbędne w zależności od miejsca wykorzystania Okulo.
Dodatkowy monitor LCD – ok. 450 zł
Monitor przenośny zasilany z laptopa – ok. 700 zł
Przenośny uchwyt mieszczący się w plecaku, przyczepiany do biurka bądź mebli – ok. 300 zł
Uchwyt biurkowy lub montowany nad łóżkiem na zwykły monitor LCD – ok. 700 zł
Mobilny stojak z wysięgnikiem nad łóżko i stolikiem na laptopa – ok. 1000 zł
Czy każde dziecko może grać w Okulo?
Niestety nie. Istnieją przypadki, które wykluczają możliwość użycia eyetracera i aplikacji Okulo przez dziecko. Do najważniejszych możemy zaliczyć:
- Dziecko ma zbyt rozległe uszkodzenia neurologiczne i nie reaguje na bodźce wzrokowe. Nawet najprostsze gry oparte o kontrastujące ze sobą kolory nie wywołują reakcji dziecka.
- Dziecko ma uszkodzone, nie okrągłe, źrenice lub całkowicie zaburzoną symetrię twarzy np. wytrzeszcz oka, co uniemożliwia działanie eyetrackera.
Aby dowiedzieć się, czy dziecko jest w stanie korzystać z eyetrackera i Okulo w każdym przypadku potrzebne jest przeprowadzenie próby. Skontaktuj się z nami.
Czy Okulo działała na domowym komputerze?
Tak. Do działania Okulo wystarczy domowy komputer lub laptop. Zalecane wymagania sprzętowe to:
- USB 3.0.
- Windows 10 (ewentualnie 7).
- 2.4 GHz (cztery rdzenie).
- Intel i5 lub i7.
- 8 GB pamięci RAM.
- Karta graficzna z 60 MB VRAM.
- Pixel shader 2.0 lub wyższy.
- 400 MB wolnego miejsc na dysku.
Należy pamiętać, że podstawą działania Okulo jest właściwie zainstalowany eyetracker. Powinien się on znajdować pod monitorem zawieszonym ok. 70 cm przed twarzą dziecka, co może wymagać użycia specjalnych uchwytów lub stojaka.
Uchwyt powinien umożliwiać łatwą manipulację ekranem, szczególnie w przypadku, gdy dziecko jest ruchliwe i często zmienia pozycję lub leżące z ograniczoną możliwością uzyskania pozycji siedzącej.
Uchwyty i stojaki mogą być mobilne, przenośne lub montowane na stałe. Każdorazowo staramy się doradzać w sprawie dobrania odpowiedniego sprzętu.
Czy mogę zamówić grę specjalnie dla mojego dziecka?
Tak. Każde dziecko może dostać swoje Okulo i dla każdego dziecka przygotowujemy gry specjalnie dostosowane do jego potrzeb rehabilitacyjnych (lub upodobań).
Pierwszą grę, specjalnie dla siebie, dziecko otrzyma w ramach opłaty początkowej. Kolejne można zamawiać w dowolnej chwili w miarę potrzeb. Tematyka i mechanika gier jest uzgadniana z rodzicami, rehabilitantami i nauczycielami.
Okulo to inicjatywa społeczna, więc gry stworzone specjalnie dla Twojego dziecka trafiają też do innych domów i innych dzieci, które dołączyły do projektu. W zamian wszystkie aktualizacje programu dodane GRY ZROBIONE DLA INNYCH TRAFIĄ DO CIEBIE wraz z darmowymi aktualizacjami.
Ile kosztują aktualizacje Okulo?
Aktualizacje Okulo są darmowe. Wszystkie gry zamówione dla jednego dziecka trafiają do wszystkich pozostałych. Wszelki przychód wygenerowany przez projekt przeznaczany jest na jego dalszy rozwój. Jesteśmy przekonani, że ta forma współpracy zapewni dzieciom najlepszą opiekę i stałą stymulację nowymi formami treningu oraz zabawy.
Na czym polega możliwość wspólnej zabawy opiekuna i dziecka?
Okulo może zostać uruchomione w różnych konfiguracjach sprzętowych, ale zalecamy granie a pomocą dodatkowego monitora z podłączonym eyetrackerem. Dzięki opcji ROZSZERZENIA PULPITU opiekun / rodzic oraz dziecko widzą na swoich ekranach dokładnie to samo.
OPIEKUN gra za pomocą kursora myszki.
DZIECKO gra za pomocą wzroku.
Od tej pory możesz aktywnie uczestniczyć w zabawie i nauce swojego dziecka. Razem możecie osiągnąć nowe cele, uczyć się i ze sobą rozmawiać.
Pomożesz dziecku w trudnościach. Zadasz mu pytania, na które samodzielnie Ci odpowie. Będziecie mieli okazję współzawodniczyć i współpracować.